Страхові депозити
Hosts aren’t allowed to charge guests a security deposit through our Resolution Center or outside the Airbnb platform. Instead, we inform guests at the time of booking that their payment method may be charged if they cause damage during a stay.
There is one exception: Hosts who manage their listings with API-connected software can set a security deposit using our offline fees feature. If a Host has done this, the deposit requirements will be clearly communicated during the booking process.
Damage reimbursements without a security deposit
If a guest, someone they invite, or a pet causes damage during a stay, the Host can request reimbursement from the guest through our Resolution Center. If Airbnb gets involved and determines that the guest was responsible, the guest’s payment method may be charged.
If you're a guest, learn more about what to do if they cause damage here. If you're a Host, learn more about how to request reimbursement for damage, missing items, and unexpected cleaning here.
Пов’язані статті
- Практичні вказівки•ГістьСпособи оплати прийнятоМи підтримуємо різні способи оплати залежно від країни, де відкрито платіжний рахунок.
- Практичні вказівки•ГістьБронювання подорожі: що робити, якщо ви новий користувачДізнайтеся про процес оформлення й підтвердження бронювань на Airbnb, спеціальні пропозиції безпосередньо від господаря тощо.
- Практичні вказівки•ГістьКоли вам потрібно буде оплатити бронюванняТерміни залежать від типу бронювання та розташування помешкання.