Варіанти відобразяться після введення пошукового запиту. Для перегляду використовуйте стрілки вгору та вниз. Щоб вибрати, натискайте Enter. Якщо виділити фразу, за нею буде виконано пошук. Якщо варіант пошуку є посиланням, то у браузері відкриється відповідна сторінка.
Практичні вказівки

Як надіслати й виконати запит на повернення коштів через Центр вирішення проблем

A Host sending their guest a partial refund for a missing amenity, a guest sending their Host a payment for breaking a coffee mug, and much more—the Resolution Center makes it easy to handle money-related requests for an Airbnb stay or Experience.

Як надіслати запит на повернення коштів господарю або гостю через Центр вирішення проблем

  1. Натисніть Центр вирішення проблем, а потім – Надіслати запит на отримання коштів.
  2. Виберіть потрібне бронювання й натисніть Вибрати.
  3. У розділі Яка причина надсилання цього запиту? виберіть варіант, який найкраще описує причину надсилання запиту.
  4. Введіть суму, яку потрібно повернути.
  5. Завантажте вкладення (за потреби) й додайте примітку.
  6. Натисніть Далі, а потім – Надіслати запит.

Як надіслати гроші господарю або гостю через Центр вирішення проблем

  1. Натисніть Центр вирішення проблем, а потім – Надіслати гроші.
  2. Виберіть потрібне бронювання й натисніть Вибрати.
  3. У розділі Яке призначення цих коштів? виберіть варіант, який найкраще описує причину надсилання коштів.
  4. Введіть суму платежу й додайте примітку.
  5. Натисніть Далі.
  6. Виберіть спосіб отримання виплат і натисніть Підтвердити й оплатити.

If the reservation checkout date was more than 60 days ago

You can only submit a new Resolution Center request up to 60 days after a reservation's checkout date.

You can respond to an existing Resolution Center request—like choosing to pay the full amount, paying a different amount, or declining the request—more than 60 days after checkout, as long as the request was submitted within the 60 days after checkout.

If the reservation hasn’t yet started

Hosts can use the Resolution Center to send money to a guest before their confirmed reservation’s check-in, as long as it’s a partial refund. Guests can send money to a Host before check-in, but they can’t request money from a Host until their reservation has started.

If a guest cancels their reservation before check-in and their Host has agreed to a full refund, either the guest or Host can initiate it:

  • The guest can request a full refund from the Host in the Resolution Center
  • The Host can contact Airbnb to have our Community Support team refund the guest in full

If the reservation check-in has passed

Hosts and guests can both use the Resolution Center to send or request money from one another after check-in.

If a guest cancels their reservation and it’s past check-in, their Host can send a full refund to the guest in the Resolution Center.

If the reservation is a hotel stay

The Resolution Center may not be available for use with some hotel stays. In those cases, guests of hotel stays and their Hosts will need to resolve any money-related requests directly.

Чи була ця стаття корисною?

Пов’язані статті

Отримайте допомогу щодо бронювань, акаунта тощо.
Увійдіть або зареєструйтеся